30 oktober 2015

SPECIALIST

 

Online marketing specialist

Het online marketing vakgebied is zo groot dat het onmogelijk is om overal in gespecialiseerd te zijn. Een specialisatie betekent voor mij het hebben van zowel hand-on, praktische en uitvoerende ervaring als strategisch kanaal inzicht. Hieronder vind je een overzicht van mijn specialisaties.

Online advertising

Display advertsing. Online video. Mobile advertising. Programmatic. Social Advertising. Premium media inkoop. Campagne optimalisatie. AdTech. Allemaal termen die ik als Online Marketing Consultant en Online Campagne Manager veelvuldig bij de hand gehad heb. Hierbij heb ik ervaring met zowel branding, als performance campagnes binnen uiteenlopende branches, voor grotere en kleinere adverteerders. Kortom, direct impact!

Affiliate marketing

Binnen het affiliate kanaal gaat het om het zoeken van de juiste balans tussen de belangen van adverteerder en affiliate. Op het gebied van vergoeding én op het gebied van campagne voorwaarden. Ik heb affiliate marketing gedaan voor adverteerders binnen de energie-, verzekering- en (r)e-tailbranch. Ik geloof in veel en goed contact met publishers, om samen tot een topprestatie te komen. Dit doe ik via de bestaande affiliate netwerken, of via white-label tracking.

Search Engine Advertising

SEA is én blijft de backbone van de online marketing. Goed zoekwoord onderzoek, aansluitende en continue geoptimaliseerde advertenties en passende landingspagina’s zorgen voor succes. Door dagelijks hands-on in de campagnes te zitten en te optimaliseren worden KPI’s als kwalitatieve traffic of kosten per conversie een logisch gevolg. Ik heb SEA ervaring op corporate niveau, maar ook met eigen, kleinere internet concepten.